Vecozolu iela 43 Mārupes pag., Tīraine |
Privātuma politikas mērķis ir sniegt fiziskajai personai, SIA “Birojs 2b” Klientam, informāciju par personas datu aizsardzības nodrošināšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti.
Reģistrējoties dalībai Klienta kartes programmā, Klients uztic SIA “Birojs 2b” (ED.LV) savus personas datus un piešķir tiesības tos apstrādāt, lai sasniegtu Klienta kartes programmas noteikumos norādītos mērķus.
Ja Klients nepiekrīt Klienta kartes programmas noteikumiem, šai Politikai vai atsevišķiem tās noteikumiem, ED.LV nevar dot iespēju Klientam piedalīties Klienta kartes programmā, jo nevar nodrošināt programmas darbību un piešķirtās priekšrocības.
šajā Politikā ir informācija par to, kādus Klienta personas datus ED.LV pieprasa, saņem un apstrādā, kādiem mērķiem tos izmanto, cik ilgu laiku uzglabā un cita informācija par Klienta datu apstrādi. Papildu jautājumu gadījumos aicinām vērsties pie ED.LV, izmantojot šajā Politikā norādīto kontaktinformāciju.
ED.LV saglabā tiesības jebkurā brīdī grozīt, precizēt un aktualizēt Privātuma politiku, informāciju, publicējot to ED.LV mājas lapā, izvietojot informatīvos materiālus ED.LV veikalos un autoservisos un/vai izmantojot citus komunikācijas kanālus.
Privātuma politikas izpratnē personas dati ir jebkāda informācija, ko var izmantot personas identificēšanai, kā arī jebkāda informācija par personu, kura jau ir identificēta.
ED.LV visus personas datus iegūst tikai no Klienta. Anketas datus Klients iesniedz tieši, aizpildot Klienta anketu, bet pirkuma datus – izmantojot Klienta karti veikalos un autoservisos.
Ar šo politiku ED.LV apliecina, ka Klienta personas datu drošība ir tās prioritāte. ED.LV izmanto atbilstošus organizatoriskus un tehniskus līdzekļus, lai nodrošinātu pastāvīgu personas datu drošību un datu apstrādes atbilstību datu aizsardzības normatīvo aktu, kā arī iekšējo noteikumu prasībām. ED.LV ievēro personas datu aizsardzības normatīvo aktu prasības un katrā datu apstrādes procesā izmanto tikai to informāciju, kas nepieciešama šajā Politikā un Klienta kartes noteikumos noteikto mērķu sasniegšanai.
ED.LV ievāc un apstrādā Noteikumos un šajā Politikā minētos Klientu personas datus, balstoties uz šādiem tiesiskajiem pamatiem:
Reģistrējoties dalībai Klienta kartes programmā un piekrītot Klienta kartes programmas noteikumiem, Klientam obligāti jāsniedz Klienta anketā pieprasītie dati, pretējā gadījumā Klients nevar piedalīties Programmā.
Balstoties uz iesniegtās Klienta anketas datiem, ED.LV izveido datubāzē unikālu Klienta kartes programmas dalībnieka profilu, kas nodrošina dalību Klienta kartes programmā, programmas priekšrocību piešķiršanu un Klienta tiesību īstenošanu, ievērojot šo Politiku un Klienta kartes programmas noteikumus.
Balstoties uz Klienta norādītajiem anketas datiem, ED.LV subjektu atpazīst kā attiecīgās Klienta kartes īpašnieku.
Klienta anketā norādītās kontaktinformācijas datus (vārdu, uzvārdu, elektroniskā pasta adresi, mobilā tālruņa pieslēguma numuru, adresi) ED.LV izmanto tikai un vienīgi sadarbības nodrošināšanai ar konkrēto Klientu, atbildot uz pieprasījumiem un sniedzot būtisku informāciju par Klienta kartes programmu, tās noteikumu un/ vai šīs Politikas izmaiņām.
Pieņemot Klienta anketu, ED.LV uzskata, ka tajā norādītie dati ir precīzi un pareizi, kā arī visas Klienta piekrišanas ir norādītas ar brīvu gribu, izsmeļoši iepazīstoties ar šo Politiku un Klientu kartes noteikumiem.
Ja Klienta anketā būs norādīti nepareizi vai neprecīzi dati un/vai tos Klients neaktualizēs datiem mainoties, ED.LV var rasties grūtības nodrošināt Klienta kartes programmas priekšrocību izmantošanu vai Klienta tiesību īstenošanu. šādos gadījumos ED.LV var būt spiesti bloķēt Klienta karti un izbeigt Klienta dalību Klienta kartes programmā.
Klienta anketas datu apstrādes:
Pirkuma datus datubāzē ED.LV saglabā 10 (desmit) gadus pēc pirkuma veikšanas dienas un termiņam beidzoties, tos izdzēš un/vai anonimizē, t.i., neatgriezeniski atdala no Klienta kartes, Klienta anketas datiem un citas Klientu identificējošas informācijas.
Ja dalība Klienta kartes programmā tiek izbeigta ātrāk nekā beidzas 10 (desmit) gadu pirkuma datu uzglabāšanas termiņš, ED.LV visus Klienta anketas datus un Klientu identificējošu informāciju izdzēš, ja vien tie nav saglabājami, lai sasniegtu citus Klienta kartes noteikumos vai šajā politikā paredzētos datu apstrādes mērķus.
Pirkuma datu uzglabāšanas:
Administrējot Klienta kartes programmas īstenošanu, un lai sasniegtu Klienta kartes noteikumos un šajā Politikā minētos mērķus, ED.LV izmanto automatizētus un/vai individuālus personas datu un Klienta pirkuma datu analīzes rīkus. ED.LV grupē un analizē Klienta datus pēc iegādātajām precēm, apmeklētajiem veikaliem un citām Klientiem raksturīgām pazīmēm.
Datu analīzi ED.LV veic Klienta interesēs, ar nolūku piešķirt individuālas priekšrocības noteiktu kategoriju pircējiem.
ED.LV grupē un analizē pieejamo informāciju par pirkumu datiem, interneta konta apmeklējuma datiem, Klienta iepirkšanās paradumiem un/vai citām pazīmēm, lai sniegtu Klientam aktuālus, interesantus un izdevīgus piedāvājumus un citu informāciju, kas saistīta ar dalību Klienta kartes programmā. Ņemot vērā Klienta pirkumu vēsturi un pirkumu paradumus, ED.LV var piešķirt atlaides iecienītāko kategoriju precēm vai informēt Klientu par sortimenta jaunumiem.
ED.LV veiktās Klienta datu analīzes darbības neietekmē Klientu juridiski, jo to rezultātā netiek pieņemti Klientam saistoši lēmumi.
Datu apstrādes individuālo piedāvājumu sniegšanai:
Ja Klients ir devis piekrišanu saņemt Klienta kartes programmas piedāvājumus, ED.LV apstrādā Klienta personas datus, lai sniegtu informāciju par Klienta kartes programmas jaunumiem, individuāliem piedāvājumiem, atlaidēm, akcijām, izpārdošanām un citām priekšrocībām. Programmas piedāvājumus un informāciju ED.LV sniedz tikai Klienta izvēlētā veidā – uz elektronisko pasta adresi, ar īsziņu vai telefona zvanu.
Piedāvājumu un informācijas sniegšanas:
šo datu aptsrādes juridiskais pamats ir Klienta anketā norādītā piekrišana un reģistrētā lietotāja atļaujas (pieejas paroles) saņemšana.
Apstrādajamo datu kategorijas ir reģistrēšanās laikā norādītie dati, pieslēgšanās dati kontam, darbības interneta kontā, tai skaitā tehniskie pārlūkošanas dati (IP adrese, pieslēgšanās un pārlūkošanas tehniskā informācija).
Datu apstrādes termiņš ir viss laika periods, kuru Klients ir interneta konta lietotājs. Klienta doto piekrišanu un pierādījumu par to ED.LV var saglabāt arī ilgāku laika periodu, saistībā ar pret ED.LV izteikto prasību un pretenziju risināšanu, kamēr pastāvēs pamats šo datu apstrādei.
Veicot statistikas datu, tirgus un pircēju rīcības izpēti, kā arī gatavojot uzņēmējdarbībai nepieciešamos pārskatus, ED.LV izmanto automatizētus datu analīzes rīkus. Analīzes laikā tiek izmantoti nepersonalizēti dati un netiek izmantota Klientu identificējoša informācija. Datu analīze, statistikas, tirgus un pircēju rīcības izpētes mērķis ir pieņemt būtiskus uzņēmējdarbības lēmumus par ED.LV pircēju vajadzībām, atbilstoša sortimenta veidošanu, cenu veidošanu, preču izvietošanu, veikalu attīstību un tml.
Statistikas datu, tirgus un pircēju rīcības izpētes darbības neietekmē Klientu individuālās tiesības un intereses.
Statistikas, tirgus un Klienta rīcības izpētes:
Klienta datus ED.LV var nodot apstrādei datu saņēmējiem, kuri palīdz izpildīt un administrēt Klienta kartes programmu. Tādas personas var būt ED.LV meitas uzņēmumi, franšīzes partneri, datubāžu programmatūras uzturētāji, datubāžu administrēšanas pakalpojumu sniedzēji, datu centru uzturēšanas un mākoņdatošanas pakalpojumu sniedzēji, tiešie tirgvedības pakalpojumu sniedzēji, tirgus izpētes vai uzņēmējdarbības analītikas pakalpojumu sniedzēji.
Nepieciešamos personas datus ED.LV maksājumu izpildei interneta veikalā (www.ED.LV) nodod pilnvarotajam apstrādātājam Stripe Payments.
Datu apstrādātājiem ED.LV iesniedz tikai tādu datu apjomu, kas ir nepieciešams konkrēta uzdevuma izpildei vai konkrēto pakalpojumu sniegšanai. ED.LV iesaistītie datu apstrādātāji var apstrādāt Klienta personas datus tikai pēc ED.LV norādījumiem un nedrīkst tos izmantot citiem mērķiem vai nodot citām personām bez ED.LV piekrišanas. Turklāt, tiem ir jānodrošina Klienta datu aizsardzība saskaņā ar spēkā esošo normatīvo aktu prasībām un ar mums noslēgto rakstisko vienošanos, kas paredz jebkuru Klienta datu neatgriezenisku dzēšanu pēc dotā uzdevuma izpildes vai sadarbības izbeigšanās.
Lai nodrošinātu gan ED.LV tiesības, darbinieku un īpašuma drošību, gan Klienta tiesības, dati var tikt nodoti arī kompetentām institūcijām vai tiesībsargājošajām iestādēm (policijai vai uzraudzības institūcijām), taču tikai atbildot uz to pieprasījumiem un tikai tad, ja tas ir nepieciešams saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un normatīvo aktu noteiktajos gadījumos un kārtībā.
ED.LV apstrādā personas datus tikai Eiropas Savienības teritorijā un bez nodoma nodot personas datus uz valstīm, kas nav Eiropas Savienības un Eiropas ekonomiskās zonas valstis.
Datu aizsardzības normatīvie akti piešķir Klientam tiesības, kuras var brīvi izmantot vēršoties pie mums. ED.LV apņemas nodrošināt Klientam iespējas izmantot viņu tiesības.
Klientam ir tiesības saņemt ED.LV apstiprinājumu par to, vai ED.LV apstrādā Klienta personas datus, kā arī tiesības iepazīties ar Klienta personas datiem, kuri tiek apstrādāti, informāciju par datu apstrādes mērķiem, apstrādājamo datu kategoriju, datu saņēmēju kategoriju, datu apstrādes periodu, datu iegūšanas avotu, lēmumu pieņemšanu, kā arī to nozīmi un sekām.
Ja ir mainījušies Klienta anketā norādītie dati vai konstatēts, ka ED.LV apstrādātā informācija par Klientu ir neprecīza vai nepareiza, Klientam ir tiesības pieprasīt šo informāciju mainīt, precizēt vai izlabot.
Tajos gadījumos, kad Klienta datus ED.LV apstrādā uz Klienta piekrišanas pamata, Klientam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu piekrišanu, un uz Klienta piekrišanas pamatotā datu apstrāde tiks pārtraukta.
Savu piekrišanu Klients var koriģēt – atsaukt to vai atkārtoti dot iepriekš atsauktu piekrišanu, iesniedzot atbilstoši aktualizētu Klienta kartes pieteikuma anketu vai sazinoties ar ED.LV Klienta kartes programmas noteikumos norādītajos veidos.
Ja Klienta piekrišana zaudē spēku vai tiek atsaukta, vai anulēta, ED.LV dzēš datus, kas tiek apstrādāti uz Klienta piekrišanas pamata, ja vien to apstrādei nav arī cits pamats, lai sasniegtu citus šajā Politikā paredzētos datu apstrādes mērķus, bet Politikā norādītajos gadījumos – ED.LV neatgriezeniski anonimizē datus.
Jebkurā situācijā Klienta doto piekrišanu un pierādījumu par to ED.LV var uzglabāt arī ilgāku periodu, ja tas ir nepieciešams, lai varētu aizsargāt savas tiesības saistībā ar pret ED.LV izteiktām prasībām, pretenzijām.
Ja Klients uzskata, ka ED.LV apstrādā tā datus pārkāpjot personas datu aizsardzības normatīvo aktu prasības, ED.LV aicina sazināties Klienta kartes programmas norādītajos veidos, lai risinātu radušos situāciju, apmierinātu lūgumus un novērstu ED.LV pieļautās kļūdas, ja tādas radušās.
Ja Klients nav apmierināts ar ED.LV piedāvātajiem risinājumiem vai ED.LV, pēc Klienta domām, neveic nepieciešamās darbības, Klientam ir tiesības iesniegt sūdzību uzraugošajai institūcijai, kas Latvijas Republikā ir Datu valsts inspekcija (www.dvi.gov.lv).
Klientam ir tiesības iebilst pret personas datu apstrādi, ja personas dati tiek apstrādāti, pamatojoties uz ED.LV leģitīmajām interesēm. Tomēr, ņemot vērā Klienta kartes programmas mērķus un abu pušu – gan Klienta kā datu subjekta, gan ED.LV kā datu pārziņa, leģitīmo interešu līdzsvaru, Klienta iebildumi var nozīmēt, ka, pārtraucot tā datu apstrādi, ko ED.LV veic uz leģitīmo interešu pamata, ED.LV nevar nodrošināt iespēju Klientam turpmāk piedalīties ED.LV Klientu kartes programmā.
Pastāvot atbilstošiem personas datu apstrādes normatīvajos aktos minētajiem apstākļiem, piemēram, ja personas dati tiek apstrādāti nelikumīgi, zūd datu apstrādes tiesiskais pamats, Klientam ir tiesības lūgt, lai ED.LV dzēš tā personas datus.
Gadījumā, ja personas dati, kas apstrādāti Klientam esot ED.LV Programmas dalībniekam, ir izmantojami citiem šajā Politikā minētajiem mērķiem, un to apstrādes tiesiskais pamats nav piekrišana, ED.LV var saglabāt attiecīgo informāciju, lai nodrošinātu citu mērķu sasniegšanu.
Pastāvot attiecīgiem datu apstrādes normatīvajos aktos minētiem apstākļiem, piemēram, ja personas dati tiek apstrādāti nelikumīgi, Klients apstrīd datu precizitāti, iesniedz iebildumus par datu apstrādi uz ED.LV leģitīmo interešu pamata, Klientam ir tiesības ierobežot savu datu apstrādi.
Klientam ir tiesības lūgt tādu datu pārnesamību, kurus Klients iesniedzis ED.LV elektroniskā formā. Saņemot Klienta pieprasījumu par datu pārnesamību, ED.LV nodrošina Klienta tiesību realizāciju, izsniedzot datus plaši izmantojamā un datorlasāmā formātā vai arī nosūta Klienta pieprasītos datus elektroniskā formā Klienta izvēlētajam adresātam, ievērojot Klienta pieprasījumā norādīto informāciju.
Tiecoties aizsargāt visu ED.LV klientu datus no nelikumīgas atklāšanas, ED.LV, saņemot Klienta lūgumu sniegt datus vai īstenot citas Klienta tiesības, būs jāpārliecinās, vai Klienta karte ir izdota tieši konkrētajam Klientam. šim mērķim ED.LV var lūgt Klientu norādīt Klienta kartes pieteikuma anketā norādītos aktuālos anketas datus, piemēram, vārdu, uzvārdu, e-pasta adresi vai mobilā tālruņa pieslēguma numuru un salīdzināt, vai Klienta norādītie dati sakrīt ar atbilstošajiem anketas datiem. Veicot šo pārbaudi, ED.LV ir tiesības izsūtīt kontroles paziņojumu uz Klienta kartes pieteikuma anketā norādīto kontaktinformāciju – īsziņu vai elektronisko pasta adresi, lūdzot veikt autorizāciju. Ja pārbaudes procedūra būs neveiksmīga, piemēram, Klienta norādītie anketas dati nesakritīs ar Klienta kartes pieteikuma anketā norādītajiem datiem vai netiks veikta autorizācija pēc nosūtītās īsziņas vai e-pasta paziņojuma, ED.LV būs spiesti konstatēt, ka Klients nav attiecīgo datu subjekts un Klienta iesniegtais lūgums būs uzskatāms par noraidāmu.
Saņemot Klienta lūgumu par jebkuru Klienta tiesību īstenošanu un veiksmīgi veicot iepriekš norādīto pārbaudes procedūru, ED.LV apņemas nekavējoties, taču, jebkurā gadījumā, ne vēlāk kā viena mēneša laikā no Klienta lūguma saņemšanas un pārbaudes procedūras beigām, sniegt Klientam informāciju par tā lūguma izpildes virzību. Ņemot vērā lūguma sarežģītību un skaitu, ED.LV ir tiesības viena mēneša periodu pagarināt vēl uz diviem mēnešiem, par to informējot Klientu līdz pirmā mēneša beigām un norādot šāda pagarinājuma iemeslus.
Ja Klienta lūgums ir iesniegts ar elektroniskajiem saziņas līdzekļiem, arī atbilde Klientam tiek sniegta ar elektroniskajiem saziņas līdzekļiem, izņemot gadījumus, kad tas nav iespējams, piemēram, lielā informācijas apjoma dēļ vai ja ir lūgts atbildēt citā veidā.
Ja ED.LV būs spiesti noraidīt Klienta lūgumu normatīvajos aktos norādīto apstākļu dēļ, ED.LV rakstveidā informē par atteikumu, attiecīgi pamatojot to.
Par personas datu apstrādes jautājumiem ar ED.LV var sazināties šādos veidos:
ED.LV izmanto dažādas drošību nodrošinošas tehnoloģijas un procedūras, lai aizsargātu Klienta personīgo informāciju no nelikumīgas piekļuves, izmantošanas vai atklāšanas. Tomēr, ja informāciju pārraida ar internetu vai mobiliem sakariem, tās drošību pilnībā nevar garantēt, tādējādi Klientam patstāvīgi jāizvērtē ar informācijas konfidencialitāti saistītie riski un tie jāuzņemas, ja Klients pieņem lēmumu nodot jebkādu informāciju norādītajos veidos.
Beidzoties šajā Politikā noteiktajam Klienta datu apstrādes un uzglabāšanas termiņam, ED.LV iznīcina Klienta datus, bet Politikā norādītajos gadījumos – anonimizē pēc iespējas ātrāk, saprātīgā un pamatotā šādu darbību veikšanai nepieciešamā periodā.
Ilgāka šajā Politikā norādīto Klienta personas datu uzglabāšana var tikt īstenota tikai tad, ja:
Privātuma politika ir spēkā no 2021. gada 15. maija.
ED.LV saglabā tiesības jebkurā brīdī grozīt, precizēt un aktualizēt politikas noteikumus, informāciju publicējot ED.LV mājas lapā, ED.LV veikalos un autoservisos izvietotos informatīvajos materiālos un/vai izmantojot citus komunikācijas kanālus.